FAQ

Här hittar du våra vanligaste frågor och svar!

För att avbeställa en order kontaktar du vår kundtjänst på mailadress [email protected] eller via vårt kontaktformulär. Tänk på att göra detta skyndsamt då vårt lager är snabba på att packa och leverera. När en vara är packad och lämnad till fraktbolaget är det försent att avboka och då behöver du som kund göra en retur till oss

Att göra ändringar i en lagd order går inte. Det är inte heller möjligt att ändra leveransadress.

När din produkt krånglar är den bästa och snabbaste hjälpen att direkt kontakta tillverkaren. Där finns auktoriserade tekniker med kunskap om just din produkt.

I normalfallet kan många problem lösas via telefon utan att du behöver skicka iväg din vara. Är felet av sådan art att produkten inte kan avhjälpas via supporten så får du information om hur du ska göra för att skicka in produkten för garantiservice.

Du hittar kontaktuppgiter till våra tillverkare här: Reparation

I de flesta fall kommer varan in på lager igen inom någon dag. I möjligaste mån anger vi på produkten när den förväntas vara på lager igen.

För att nyttja din ångerrätt behöver du meddela Electronordic skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Detta skall göras till vår kundtjänst på mailadress [email protected] eller via vårt kontaktformulär. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Electronordic oskadad.

Du skickar varan tillsammans med följesedel/ångerblankett där ordernummer tydligt är angivet till nedan adress.

Electronordic AB
Norra Storgatan 8
252 20 Helsingborg

Tänk på att ångerrätten inte gäller produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig (tex in-ear hörlurar, rakapparater, eltandborstar, vågar, värmedynor, fotbad, matberedningsprodukter och andra liknande produkter).  

Om produkten hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller sig Electronordic rätten att göra ett ekonomiskt avdrag motsvarande produktens beskaffenhet och värdeminskning. Vi rekommenderar därför att alltid returnera produkter kompletta i kartong, i nyskick, och att eventuell mjukvara återställs.  

Om produkten returneras utan att vara fabriksåterställd debiteras du 600 kr. Instruktioner för fabriksåterställning finns i manualen. Har du frågor kan du kontakta tillverkarens support eller kontakta kundservice. 

På respektive produkt anges det en leveranstid i formen 1-X dagar. Detta är den beräknade leveranstiden från våra lager till dig som kund. Såklart varierar tiden beroende på hur mycket lagret har att göra och beroende på vad du har beställt. Små paket lämnar normalt lagret väldigt snabbt medan stora försändelser som kräver större handpåläggning eller pall-transport tar lite längre tid. 

FICK DU INTE SVAR PÅ DIN FRÅGA?

Back to Top